Wybieranie form promocyjnych to obowiązek każdego artysty. Niezależnie od tego, czy chodzi o muzykę klasyczną, czy też jazz albo rock, każdy wykonawca będzie się zastanawiać nad tym, jak znaleźć się na playlistach Spotify lub jeżeli chodzi o inne serwisy. Przede wszystkim, więc trzeba sobie uświadomić, że jeżeli nie będziemy obecni na jak największej ilości serwisów streamingowych tych najbardziej popularnych, to nie zagwarantujemy sobie dobrego wyszukiwania w internecie i nie zyskamy fanów. Na tym polu doskonale będzie pomagać nam właśnie firma Independent Digital, która zadba o wypromowanie w sieci konkretnego wykonawcy albo zespołu.
Czy promocja muzyczna w internecie jest skomplikowana?
Wielu początkującym artystom albo nawet tym doświadczonym muzykom, którzy jednak wcześniej nie interesowali się promocją, wydaje się, że będą to jakieś skomplikowane działania. Oczywiście muzyk nawet nie musi się interesować samą strukturą marketingową i promowaniem na serwisach streamingowych. W końcu promocja w Spotify może być realizowana właśnie przez doświadczonych specjalistów, którzy wiedzą, jak to zrobić i jak sprawić, aby konkretny wykonawca znalazł się na tych najważniejszych playlistach. Jeżeli więc zdecydujemy się na współpracę z ID, żeby mieć pewność, że będziemy zauważeni na takich serwisach i trafimy oczywiście w efekcie na playlisty. Jest to zresztą baza promocyjna, jeżeli chodzi o skuteczny marketing i reklamowanie się w przestrzeni społecznej. Obecnie nie ma lepszego sposobu, aby trafić do potencjalnych odbiorców no i podtrzymać również zainteresowanie wiernych fanów. To jak znaleźć się na playlistach Spotify, będzie nam wytłumaczone przy doświadczonych specjalistów z ID. Najważniejsze jest to, aby przekazać im informacje takie, jak liczba utworów, albumów, a także gatunki i zakres współpracy. Poza tym materiał muzyczny i wszystkie inne dane trzeba także przekazać na 21 dni przed planowaną premierą. Specjaliści realizujący działania promocyjne muszą mieć, bowiem czas na realizowanie takiego projektu.
Sprawdzona i skuteczna promocja w Spotify
Oczywiście sami muzycy także muszą podejmować konkretne działania, jeżeli chcą się dobrze wypromować i być na trwałe wygranym przez fanów. Przede wszystkim, więc jeżeli ma być dobrze zrealizowana promocja w Spotify, to trzeba się podzielić linkiem z fanami. Jeżeli muzyk trafi na play listę, to należy o tym poinformować o tym na portalach społecznościowych albo poprzez newslettera. Dobrze jest już poprosić fanów o słuchanie i udostępnianie.