Zarządzanie czasem okaże się dużo prostsze, jeżeli sięgniemy po tytuły wybitnych specjalistów z tej dziedziny. Nazwiska taki jak Covey, Allen i Keller wprost wymagane. Proponujemy zatem najlepsze książki o metodach optymalizacji czasu. Autorzy tych książek nie są gwiazdami jednego sezonu. Ich prace są ponadczasowe oraz przez wiele lat służą przedsiębiorcom i ludziom pracującym na etacie. Oto książki, które warto przeczytać
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zarzadzanie-czasem-ksiazki/
Książki o zarządzaniu czasem – Przeczytaj dla własnego dobra
„Jedna rzecz”– Gary Keller
Autor wyrobił twierdzenie, które powinno przyświecać każdemu z nas. Mówi ono, że kiedy planujemy wieczorem kolejny dzień, to warto przemyśleć i jaka jest jedna sprawa, której załatwienie sprawi, że inne będą o wiele łatwiejsze, a nawet niepotrzebne.
Keller nazywa swój model nasadą Pareto na sterydach. W pewnym sensie ma on rację. Warto jest tak jak mówi i, skupić się na priorytetach. Nie ma miejsca na prokrastynację czy też wielozadaniowość. Oczywiście, autor jedzie na całego i nie bierze jeńców. Daje on praktyczne oraz proste wskazówki, które wykorzystamy w codziennym życiu oraz w biznesie.
„Getting Things Done” – David Allen
Ale mi jest nie tylko autorem książki, ale również twórcą popularnego systemu zwanego GTD. Jest to kompletne podejście do zarządzania zadaniami, projektami i czy też sprawami, które codziennie do nas trafiają. Allen oferuje taki system, który ułatwi nam szybką ocenę tego co jest ważne, czym się zająć, a co delegować. Dzięki temu będziemy mieli mniej chaosu w dokumentach oraz za panujemy nad sytuacją z lepszymi rezultatami.
„Siedem nawyków skutecznego działania” – Stephen R. Covey
Książka ta związana jest nie tylko z organizacją czasu. Jest to swoisty przewodnik po tym, jak uporządkować swoje życie zawodowe, a także rodzinne. Autor proponuję na między innymi produktywne podejście do wszystkich stawianych nam zadań, działanie z wizją końce oraz robienie najpierw tego, co jest najważniejsze. Stephen Covey reformuje metrykę zarządzania czasem opracowaną przez Dwighta Eisenhowera.
Zobacz też: http://www.cigg.pl/pomysly-biznes-ktore-cie-zainspiruja/