Jak skuteczne są reklamy w mediach społecznościowych

Reklamy w mediach społecznościowych są tylko jednym z niezliczonych sposobów dotarcia do konsumentów dzisiaj, obok telewizji, druku, podcastów, reklamy zewnętrznej i długiej listy innych kanałów cyfrowych i taktyki guerilla. W świecie reklamy, media są bardziej rozdrobnione niż kiedykolwiek. Ale jeśli chodzi o to, jak skuteczna jest reklama w mediach społecznościowych, nasze dane oferują markom dobre wieści:

Obiecująco, 26% użytkowników mediów społecznościowych mówi, że mają tendencję do kupowania marek, które widzą reklamę. Oczywiście reklamy nie są jedynym sposobem, w jaki konsumenci odkrywają marki, ale jeśli zbudowałeś swoją strategię wokół reklamy w mediach społecznościowych, ważne jest, aby uzyskać to dobrze. 98% konsumentów na całym świecie powiedzieć, że odwiedzili sieci społecznej w ciągu ostatniego miesiąca, a globalne wydatki na reklamę mediów społecznych ma wzrosnąć o 15% rocznie do 2024 roku. Ale przy tak wielu reklamach w mediach społecznościowych nasycających nasze kanały, wyróżnienie się jest kluczowe. Więc jak dokładnie można zoptymalizować obecność marki w mediach społecznościowych, aby inspirować i angażować odbiorców? I jak można poprawić swoje reklamy w mediach społecznościowych? Chcesz znać odpowiedź na te oraz inne pytania dotyczące marketingu w sieci? Sprawdź https://efectownia.pl/

Kto korzysta z mediów społecznościowych, aby znaleźć produkty?

Na całym świecie 27% użytkowników mediów społecznościowych twierdzi, że korzysta z platform społecznościowych głównie w celu poszukiwania i znajdowania produktów do kupienia, a liczba ta różni się znacznie w zależności od wieku i regionu świata.

Generałowie Z i millenialsi stanowią 68% osób korzystających z mediów społecznościowych do wyszukiwania produktów. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że są oni jednymi z najbardziej aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na świecie. W przeciwieństwie do swoich starszych kolegów, którzy korzystają z mediów społecznościowych w sposób bardziej umiarkowany, millenialsi spędzają ponad 2,5 godziny dziennie w mediach społecznościowych, a Gen Z spędza nieco mniej niż 3 godziny dziennie na różnych platformach. Stanowi to ogromną szansę dla marketerów social media targetujących młodszych konsumentów, szczególnie na rynkach wschodzących. W miejscach takich jak MEA i LATAM, konsumenci spędzają znacznie ponad 3 godziny dziennie na mediach społecznościowych, a ci użytkownicy są znacznie bardziej prawdopodobne niż reszta świata, aby wydać pieniądze podczas online, zapewnia https://efectownia.pl/.

W tym samym czasie reklamodawcy mediów społecznościowych napotykają wyjątkowe przeszkody spowodowane rosnącą cyfryzacją życia, która rozpoczęła się w czasie pandemii, przy czym 4 na 10 użytkowników mediów społecznościowych uzyskuje dostęp do 5 lub więcej platform społecznościowych w danym miesiącu. To duża konkurencja o uwagę. Następnie jest fakt, że 38% używa ad-blockera, co pokazuje, jak bardzo ludzie są zmotywowani, aby chronić swoje doświadczenie online przed niechcianymi, natrętnymi lub nieistotnymi treściami.

Gdzie reklama w mediach społecznościowych ma największy wpływ?

Wpływ reklam w mediach społecznościowych nie jest spójny na całym świecie. Nawet w regionach, w których kupowanie towarów w mediach społecznościowych jest mniej popularne, takich jak Europa i Ameryka Północna, reklamy w mediach społecznościowych nadal mają potencjał, aby przyciągnąć wzrok zdecydowanej większości konsumentów.

W prawie każdym regionie świata, który śledzimy, reklamy w mediach społecznościowych są bardziej znaczącym środkiem jako sposób odkrywania marki niż reklamy na innych stronach internetowych, a w Ameryce Łacińskiej są niekwestionowanym mistrzem.

Kto klika na reklamy w mediach społecznościowych?

16% użytkowników mediów społecznościowych na świecie kliknęło w ciągu ostatniego miesiąca na promowany lub sponsorowany post w sieci społecznościowej. Choć może się to wydawać niewiele, grupa ta stanowi znaczącą szansę dla marek próbujących pozyskać wysoko płatnych klientów na całe życie. 70% osób klikających reklamy w mediach społecznościowych to Gen Zs lub millenialsi, i są oni o 13% bardziej skłonni do zaliczenia się do grupy o wysokich dochodach.

Im bardziej zamożni są konsumenci, tym bardziej prawdopodobne staje się, że używają mediów społecznościowych do śledzenia marek oraz klikania i udostępniania promowanych treści. Na szczycie tego, hiper-targetowany charakter reklam w mediach społecznościowych oznacza marki mogą kierować swoje wydatki na reklamę do grup już wykazujących zainteresowanie ich ofertą. W tym samym czasie strategowie powinni być ostrożni z pójściem po kontach z dużymi followersami, które mogą faktycznie oferować niższe stawki za kliknięcie.

Co ciekawe, osobowości mediów społecznościowych mogą mieć duże zasięgi w mediach społecznościowych, ale nasze dane pokazują, że zwolennicy mniejszych kont – takich jak organizacje charytatywne, publikacje i politycy – są w rzeczywistości bardziej predysponowani do klikania w reklamy w mediach społecznościowych. Influencerzy mogą mieć duże liczby, ale to niekoniecznie przekłada się na duże współczynniki klikalności.

Co konsumenci chcą od reklam w mediach społecznościowych?

Klikacze reklam w mediach społecznościowych nie będą po prostu klikać na każdą reklamę, którą widzą. Po tym wszystkim, są one narażone na wszelkiego rodzaju reklamy w ich codziennym życiu, i są dość zmęczony w wyniku. Kluczem do uzyskania kliknięć jest trafność, a personalizacja jest szczególnie ważna. Zrozumienie tego oznacza zrozumienie różnic w preferencjach każdego pokolenia wokół marek. W większości przypadków młodsi konsumenci chcą, aby marki były bardziej zabawne, inteligentne i dostosowane do ich tożsamości.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here