Czy rynek cukierniczy w Polsce jest innowacyjny

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że rynek cukierniczy w Polsce ma się naprawdę dobrze, a rozwiązania stosowane przez producentów cukierniczych mogą służyć jako przykład dla wielu innych branż. Warto również przeanalizować, czy ogólne trendy na rynku cukierniczych idą w parze z oczekiwaniami polskich konsumentów.

Charakterystyka rynku cukierniczego w Polsce

Polski rynek cukierniczy jest jednym z najważniejszych rynków cukierniczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość polskiego rynku cukierniczego wynosi ponad 13 miliardów złotych i odpowiada za 4% sprzedaży słodyczy w Unii Europejskiej oraz za 1% sprzedaży na całym świecie.

W Polsce można zaobserwować, że producenci i przedsiębiorcy raczej nie inwestują w nowe rozwiązania i maszyny. Sytuacja ma się zupełnie inaczej w branży cukierniczej. Można tu zauważyć inwestycje w nowoczesne rozwiązania.

Jednak rynek wyrobów cukierniczych jest niezwykle podany na niezależne zewnętrzne czynniki. Najważniejsze z nich to niestabilne ceny kakao, cukier, mąki, mleka, tłuszczów itp. Ceny tych towarów zależą od wielu czynników na rynkach zewnętrznych i od ogólnoświatowej gospodarki.

Wyroby cukiernicze z czekolady przodują

Wyroby cukierniczo-czekoladowe stanowią ponad 50% produkcji wyrobów cukierniczych w Polsce. W zestawieniu z niemal trzykrotnie niższą konsumpcją wyrobów czekoladowych w Polsce w porównaniu z takimi krajami jak Wielka Brytania, Szwajcaria i Belgia, to można oczekiwać dużego potencjału wzrostu na te produkty.

Nie dziwi więc, że producenci inwestują w takie maszyny jak oblewarki do czekolady, które wykorzystuje się niezwykle często przy produkcji wyrobów cukierniczo-czekoladowych. Maszyny do oblewania czekolady stosuje się przy produkcji ciastek czekoladowych, cukierków czekoladowych i innych tego typu produktów, na które jest z roku na rok coraz większy popyt. Nowoczesna oblewarka do czekolady może więc naprawdę usprawnić proces produkcji wyrobów czekoladowych.

Jakie są oczekiwania konsumentów?

Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość, pochodzenie i prozdrowotność kupowanych przez nich artykułów spożywczych. Oczekiwania te również dotyczą rynku cukierniczego. Producenci wyrobów cukierniczych coraz częściej starają się komunikować na przykład prozdrowotne właściwości gorzkiej czekolady, batonów z orzechami, czy pełnoziarnistych ciastek.

W związku z apelami organizacji prozdrowotnych o ograniczenie spożycia cukru producenci również stawiają na stosowanie zamienników cukrów, na przykład stewii, ksylitolu czy innych ekstraktów roślinnych. Rośnie również rynek produktów bezglutenowych oraz bezlaktozowych, co jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów w tej dziedzinie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here