Media społecznościowe nie są już tylko miejscem dostarczającym rozrywki i „wypełniaczem czasu” – stały się silnym i praktycznym narzędziem sprzedażowym. Odpowiednio wykorzystane mogą przynosić przedsiębiorstwu znaczne zyski. Dają bowiem szansę na bezpośrednie skontaktowanie się z potencjalnym klientem oraz promowanie produktu, którego dany użytkownik potrzebuje.
Na czym polega wyjątkowość kanałów social media? Dają nieograniczone możliwości w zakresie obsługi sprzedażowej. Za ich pośrednictwem można prezentować i promować produkt, poprzez opisywanie produktu, format graficzny lub video. Dzięki temu, że komunikaty reklamowe w social mediach trafiają do realnych użytkowników, którzy od razu mogą dany produkt kupić – cały proces sprzedaży jest szybki i prosty.
Szansa na dotarcie do krytycznych klientów
Klienci w XXI wieku, którzy w sieci mogą znaleźć praktycznie wszystko są wyjątkowo wymagający. Przed podjęciem decyzji zakupowej porównują różne oferty, szukają dodatkowych informacji i opinii. Trafiając na produkty czy usługi, o których w pozytywny sposób wypowiadają się inni użytkownicy – są bardziej ufni, a więc i bardziej chętni do zakupu.
Dzięki narzędziom, które pozwalają na sprawny monitoring mediów, można także na bieżąco reagować na wszelkie wzmianki zawierające określone słowa kluczowe np. nazwę brandu, produktu czy konkretnej grupy produktów. Pozwala to zarówno na dotarcie z reklamą dokładnie tam, gdzie dany produkt jest poszukiwany, ale również na natychmiastową reakcję w przypadku negatywnych komentarzy.
Automatycznym odpowiedziom i komunikatom mówimy „nie!”
W social sellingu nie ma miejsca na automatyczne odpowiedzi typu „kopiuj-wklej”. Użytkownicy od razu wiedzą co jest spamem, a co spersonalizowanym komunikatem. Tylko poprzez realne wpisy można zmniejszyć dystans między klientem a przedsiębiorstwem. Podstawą social sellingu jest przecież wiarygodność i bezpośredni kontakt, a nie masowe wysyłanie broszur z ofertą.
Artykuł opracowany na podstawie informacji z www.craftware.pl